Blog

Fii la curent cu ultimele noutăți!
O zi din viața unui agent imobiliar

O zi din viața unui agent imobiliar

Să fii agent imobiliar. O funcție de care probabil mulți au auzit, dar nu mulți știu cu exactitate ce implică cu adevărat. Pentru a vă putea face o idee mult mai clară în acest sens, astăzi am intervievat-o pe Cristina, agent imobiliar în cadrul Edil, care ne-a povestit mai multe despre ce înseamnă să fii agent imobiliar, cu ce provocări vine această meserie și care sunt principalele atribuții pe care le are un astfel de agent într-o zi obișnuită. Intervievator: Bună, Cristina! Spune-ne câteva lucruri despre tine. De cât timp ești agent imobiliar în cadrul Edil? De ce ai ales acest job și cum ai ajuns să fii agent imobiliar? Cristina: Experiența mea de agent imobiliar în cadrul companiei Edil este de un an și zece luni. În urma finalizării studiilor de masterat în business am început să caut un domeniu în care să lucrez și să mă atragă, în contextul în care sfera business îmi oferea o pătură destul de mare de domenii din care să aleg. Inițial, printre domeniile în care sigur nu mi-aș fi dorit să activez se numărau vânzările, asigurările și imobiliarele, deoarece am considerat mereu că aceste domenii presupun să ai un statut impunător, dominant, fapt de care mă temeam într-o oarecare măsură. Inițial am aplicat la un post administrativ în cadrul companiei Edil și mi s-a spus faptul că voi participa la un training de învățare. Am acceptat, condusă de convingerea că nu am nimic de pierdut. După ce mi-au fost expuse mai multe informații cu privire la ce implică domeniul imobiliar, am început să manifest tot mai multă curiozitate față de domeniu, cu atât mai mult cu cât aveam și oportunitatea unui câștig material mult mai ridicat. Intervievator: Cum se desfășoară o zi obișnuită din viața unui agent imobiliar? Cristina: Ziua mea obișnuită de muncă începe din momentul în care ajung la birou. Prima activitate pe care o desfășor este să îmi pornesc laptopul și apoi să îmi deschid toate tab-urile de care am nevoie pentru a-mi putea desfășura activitatea. Prima și cea mai importantă activitate pe care o realizez este să îmi programez întâlnirile pe care urmează să le am în ziua respectivă, notând toți clienții, care dintre aceștia sunt prioritari, dar îmi stabilesc și intervalul orar adecvat pentru a-i contacta telefonic, care din punctul meu de vedere, ar trebui să pornească începând cu ora 10.00. În timpul în care nu trebuie să interacționez cu clienții și nu am întâlniri, mă ocup de atribuțiile care îmi revin, precum promovarea anunțurilor la imobiliare, căutarea de anunțuri etc. Chiar dacă de obicei zilele de muncă urmează un anumit tipar, mereu trebuie să fii pregătit să confrunți situații neașteptate precum cea în care apare la agenție un client neplanificat, căruia trebuie să îi oferi îndrumare în scopul de a putea obține o colaborare. O astfel de situație poate întârzia task-urile propuse pentru o anumită zi, însă acest lucru nu trebuie să te sperie, trebuie să accepți faptul că aceste întâmplări pot să apară oricând. Intervievator: Dar activitatea de teren? Cum se desfășoară aceasta? Cristina: Activitatea pe teren presupune atât vizite realizate la imobile alături de clienți, cât si vizite realizate individual. Este recomandat, înainte de a realiza vizite cu clienții la o anumită proprietate, să mergi singur să vizionezi prima dată deoarece poți face poze care să surprindă cu mai mare exactitate anumite detalii pe care nu le poți observa din pozele deja existente, mai mult poți obține informații suplimentare cu privire la zonă în care se află imobilul, despre cum se face accesul, detalii cu privire la orientarea apartamentului, cât este de luminos sau chiar mirosul resimțit în incinta acestuia. Colectarea unor astfel de informații înainte de a realiza vizita împreună cu clientul îți conferă mai multă încredere deoarece ești mai bine informat pentru momentul în care vei realiza vizita alături de client și mai mult, poate preveni o situația inconfortabilă în care imobilul să prezinte caracteristici total opuse de cele prezentate de către proprietar. În această situație, recomandat este prezentarea situației reale către client sau chiar evitarea recomandării unui imobil care nu satisface preferințele acestuia. În ceea ce privește vizitele alături de clienți, eu prefer realizarea a cel puțin trei vizite în cadrul unor imobile distincte cu același client, pentru a-i putea oferi o diversitate de alternative din care să poată alege. Pentru a avea șanse mai mari de finalizare a tranzacțiilor, eu prefer să realizez aceste vizite la intervale de timp consecutive, în cadrul aceleiași zi. Intervievator: Care sunt cele mai mari provocări cărora le-ai făcut față? Cristina: Chiar dacă sunt puține cazurile în care te confrunți cu unii clienți mai puțin prietenoși sau amabili, ceea ce este cel mai dificil este de a aborda un client care nu dorește să renunțe la propria părere și nu acceptă alte opinii. În astfel de situații, cel mai bun sfat este de a-i explica situația folosind un exemplu din alt domeniu prin care să reușească să se decidă singur și să înțeleagă. În acest sens, un aspect foarte important este să reușești să ghidezi conversația pe care o ai cu un client în funcție de personalitatea acestuia și să nu te lași intimidat sau frustrat de clienții mai dificili, pentru a nu-ți pierde cumpătul. Intervievator: Considerați că este dificil să fii agent imobiliar? Care sunt cele mai importante calități ale unui agent imobiliar pentru a avea succes? Cristina: Să fii agent imobiliar este o activitate dificilă deoarece este foarte important să nu uiți de responsabilitatea ta juridică, dar și morală. Altfel spus, chiar dacă trebuie să te apropii de client, o relație mult prea familială cu acesta i-ar oferi acestuia iluzia că te poate manipula, iar acest lucru trebuie evitat, fiind mereu cât mai profesionist. Cu toate acestea, consider că meseria de agent imobiliar nu este una tocmai grea deoarece ai șansa de a interacționa cu multe persoane, de a cunoaște diverse tipologii de oameni și astfel înveți să te adaptezi acestora și nu în ultimul rând, acest aspect îți poate fi foarte benefic în crearea relațiilor cu oameni. Pentru a putea fi un agent imobiliar de succes, consider că, în primul rând, trebuie să accepți ideea de eșec, mai concret să nu te stresezi foarte tare la ideea posibilității pierderii unui client. Ca și calități necesare, consider fundamentală răbdarea și amabilitatea, pentru a te putea apropia de client, de a-i putea câștiga încrederea și de a-l face să se simtă ascultat și înțeles. Chiar dacă este necesar să fii amabil și prietenos, niciodată nu trebuie să uiți să ai un comportament profesionist.

Related Posts

Stocul de spaţii de birouri din principalele oraşe regionale a depăşit 1 milion mp

Stocul de spaţii de birouri din principalele oraşe regionale a depăşit 1 milion mp

Stocul de spaţii de birouri din principalele oraşe regionale a depăşit 1 milion mp 30% din volumul din Bucureşti. Iaşi a devenit al doilea cel …

Read More
Cum să pregătești casa pentru sărbătorile pascale

Cum să pregătești casa pentru sărbătorile pascale

Sărbătoarea Paștelui este un moment special în calendarul creștin, marcând învierea lui Isus Hristos. Este o ocazie de bucurie și reînnoire s…

Read More