Cum sa eviti astenia de toamna?

Young Woman Lying on Autumn LeavesCu totii cunoastem termenul de astenie, iar multi ne confruntam cu simptomele create de astenie. ,,Astenia” este un termen medical care descrie simptome de pierdere a puterii, a energiei de actiune a corpului, fie in tot sau doar anumite elemente a corpului. Provine din grecescul “ asthenia” ce denota senzatia de slabiciune fizica, cum ar fi slabirea fortei musculare, de asemenea si o senzatie continua de oboseala. Din pricina asteniei randamentul nostru scade, simtindu-ne mereu fara putere.

Aceste simptome ale asteniei pot fi resimtite inca din primele luni de toamna, putand sa se instaleze in corpul nostru pentru mai multe luni, chiar si pana in iarna, insa simptomele apar si dispar in functie de persoana.

Cele mai intalnite simptome ale asteniei sunt: insomniile sau somnolenta si dorinta de a dormi in timpul zilei din pricina oboselii simtite, incapacitatea de a fi activ in timpul zilei, depresii, o stare de spirit negativa, pierderea interesului fata de orice activitate ce in mod normal iti place, lipsa poftei de mancare sau chiar mancatul exagerat, probleme de concentrare si lipsa atentiei la detalii.alimente o

Toate aceste simptome ne afecteaza vizibil modul de viata, putand crea problem pe viitor. Asa ca, va dam cateva sfaturi despre cum ati putea evita aceste simptome.

Astenia se instaleaza ca rezultat al diverselor actiuni si stimuli care afecteaza organismul pe parcursul unei perioade de timp, de aceea e bine sa iti echilibrezi cat mai corect stilul de  viata.

1.Incearca sa ai un regim alimentar cat mai echilibat. Lipsa unor vitamine, minerale, nutrienti necesari, maresc riscul de aparitie a asteniei. Este foarte important sa iti imbunatatesti regimul alimentar, incluzand legumele si fructele specifice sezonului de toamna, dar fara a exagera.  Orienteaza-te spre spanac, leurda, loboda, urzici, salata verde, usturoi, acestea sunt surse de energie si vitamine naturale. Ceaiul verde este foarte benefic in combatea asteniilor, deoarece este plin de antioxidanti, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism, responsabile pentru starea de oboseala.

2.Ia-ti timp si fa multe plimbari in aer liber. Pe timpul verii, soarele asigura o mare parte din lumina naturala si caldura ce sunt benefice pielii. Pe timpul toamnei exista predispozitia de a dori sa ramanem in casa, insa cu cat petreci mai mult timp in aer liber, atat cat ne permite si vremea, cu atat te vei simti mai revigorat.

3.Pentru a te tine cat mai departe de starea letargica, dar si pentru a te mentine energic si in forma, fa exercitii fizice in orice moment al zilei, timp de 20 de minute, dar evita vremea rece, deoarece transpirand si intrand in contact cu aerul rece, poti raci foarte usor. Daca iti activezi muschii, alungi depresia si oboseala.

4.Socializeaza cat mai mult posibil. Nu renunta la interactiunea cu rudele, prietenii, colegii de munca. Stimulentii sociali pozitivi alunga depresia si senzatia de izolare.

Desi multe persoane trateaza astenia cu superficialitate, simptomele ei se pot agrava, iar tu te vei simti tot mai izolat. Cu putina vointa poti evita cu usurinta astenia de toamna.

Pareri despre "Articol: Cum sa eviti astenia de toamna?"

Lasati un comentariu

You have to be logged in to post a comment. Log in?

Puteti folosi aceste taguri si atribute HTML HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Captcha