Amenajarea unui spatiu de birouri pentru o mai buna productivitate

Amenajarea unui spatiu de birouri pare destul de simpla: un birou, cateva dulapuri si scaune si gata. Nu este chiar asa. La modul ideal, spatiul in care isi desfasoara activitatea o companie ar trebui sa implineasca prin decorul interior, cel putin trei cerinte usor contrastante. In primul rand, decorul trebuie sa inspire clientilor senzatia de profesionalism si utilitate. In acelasi timp, nu poate sa ofere o senzatie de presiune si intimidare si ar trebui sa sugereze o ambianta de comunicare si deschidere. In  al doilea rand, angajatii sunt mai productivi intr-un spatiu care inspira creativitatea si care le ofera posibilitatea de a isi conduce activitatea intr-un mod relaxant, fara a deranja sau fi deranjati de alti angajati (pe cat posibil). Si in al treilea rand, dar nu ultimul, birourile ar trebui sa reprezinte cat mai bine cultura si specificul companiei, precum si domeniul de activitate. Cum se poate face acest lucru?

Daca aveti resursele necesare, puteti apela la serviciile unui designer profesionist sau puteti  macar sa copiati tipurile de decor propuse in reviste si proiecte de amenajare, disponibile pe internet. Insa chiar daca bugetul dumneavoastra este restrans, sunt cateva sfaturi de amenajare pe care le puteti lua in considerare.

  1. Asigurati-va ca spatiul este cat mai bine luminat, in orice interval al zilei. Lumina naturala este ideala dar lipsa ei poate fi compensata de lumina electrica in tavan fals, de lampi sau chiar pur si simplu de neoane.
  2. Unul dintre cele mai distinctive trend-uri in amenajarea birourilor este crearea unui spatiu deschis, compartimentat doar prin pereti falsi care pot fi mutati si prin mobilier modular. Doar sa nu uitati de nevoia de concentrare a angajatilor. O solutie pentru a crea atat senzatia de comunicare libera si supraveghere, cat si cea de spatiu propice concentrarii este crearea unor birouri individuale cu pereti din sticla. Ori puteti apela la compartimentarea prin pereti din sticla sablata. Acestea doua din urma reprezinta raspunsul si pentru un mediu bine luminat. Iar pentru un spatiu mic, ideale sunt aparatele electronice wireless sau de dimensiuni medii si piesele de mobilier care nu ocupa foarte mult spatiu si sunt multifunctionale.
  3. Mobilierul de calitate sau macar in stare cat mai buna, aduce doua beneficii: creeaza o buna impresie clientilor si este o dovada de apreciere in ceea ce priveste angajatii tai. Spre exemplu, dotandu-ti biroul cu scaune ergonomice pentru o pozitie a corpului corecta, precum si cu monitoare care pot fi ajustate sau inaltate prin suporturi la linia de privire a ochilor, dovedeste grija fata de binele fizic al angajatului.
  4. Spatiul de relaxare si de luat masa este de dorit deoarece ii ofera angajatului posibilitatea de a se deconecta pentru un scurt timp si de a isi lua masa in conditii optime. Intr-adevar angajatul este angajat pentru a lucra dar nici o persoana nu isi poate mentine aceeasi concentrare si stare de productivitate pentru toata perioada de activitate. Cinci minute de deconectare pot face minuni iar angajatii care pot interactiona si socializa intre ei, formeaza mai usor o echipa unita si implicata, poate chiar si creativa.
  5. Ordinea de pe birouri reprezinta o frustrare a managerilor cu angajati mai dezordonati. Puteti veni in intampinarea tututor daca le asigurati un spatiu de depozitare, nu foarte mare, cum sunt dulapioarele de birou sau rafturile sau pur si simplu un sertar. De asemenea, nu uitati ca dezordinea este uneori semnul unei minti creative.
  6. Personalizeaza spatiul cu imagini si obiecte care reprezinta compania ta sau cum se spune in engleza, `brand it`. Afiseaza-ti logo-ul in puncte cheie, foloseste culorile lui in cromatica intregului spatiu, creeaza autocolante pentru perete care sa imprime cuvinte reprezentative etc. Solutii sunt nenumarate, ideea fiind ca birourile tale sa `strige`: aceasta este compania noastra si suntem mandrii sa va o aratam.

In continuare va aratam cateva imagini care speram sa va inspire si va invitam sa va exprimati si dumneavoastra opinia despre cum ar trebui sa fie amenajat un birou, astfel incat sa corespunda tuturor necesitatilor.

123

Biroul Headvertising

hh2Birouri Impact Hub 

ihih2

Pareri despre "Articol: Amenajarea unui spatiu de birouri pentru o mai buna productivitate"

Lasati un comentariu

You have to be logged in to post a comment. Log in?

Puteti folosi aceste taguri si atribute HTML HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Contact Captcha