Blog

Fii la curent cu ultimele noutăți!
Metode de reducere a poluarii in 5 tari

Metode de reducere a poluarii in 5 tari

Traim intr-o era a vitezei si a tehnologiei, o era in care lucrurile care pareau imposibile acum 20-30 de ani acum pot fi realizate doar cu un click. Iar in goana asta spre dezvoltare, spre mai bine, spre mai simplu pierdem din vedere lucrurile cu adevarat simple dar in acelasi timp esentiale unei vieti sanatoase. Din dorinta de a locui in orase tot mai mari si blocuri tot mai inalte nu mai acordam importanta mediului, naturii, efectele acestei neglijari  facandu-se resimtite  inca de ceva ani in urma. Cu toate acestea nu toate tarile au constientizat cu adevarat adevaratele urmari  ale neglijarii mediului.

Astfel nivelul poluarii a atins din pacate valori alarmante, cel mai bun exempu fiind China, tara in care locuitorii sut nevoiti sa verifice in locul conditiilor meteorologice, nivelul poluarii in fiecare zi. Pentru a se proteja pe cat posibil de poluare chinezii si-au insusit un nou accesoriu, unul pe care nici un locuitor nu ar trebui sa il poarte. Acest accesoriu este masca , sau o esarfa pe post de masca, incercand astfel sa inspire  un aer mai putin poluat.  Nu vrem sa ajungem si noi asa, nu?

Se pare ca si guvernul nostru constientizeaza gravitatea poluarii , realizandu-se in aceasta cauza un proiect care urmeaza sa reduca numarul de autovehicule din capitala. Poiectul poarta denumirea de “ Reteaua de Drumuri Verzi Bucuresti”  si presupune conectarea salbei de lacuri a Capitalei cu marile parcuri, bulevardele centrale, strazile si aleile cu trafic redus si zonele industriale, astfel încât mai mult de jumatate dintre bucuresteni sa se afle la cel mult 300 de metri de Reteaua Drumuri Verzi Bucuresti si alti 25% sa parcurga între 300 si 600 de metri pentru a intra pe acest drum. Restul populatiei nu ar trebui sa aiba de mers mai mult de 1 km pâna la drumurile verzi. Partea si mai buna a acestui poriect este faptul ca se poate realiza din founduri europene astfel  nu se mai poate invoca vesnica scuza „ nu sunt fonduri.” Avantajele sunt multiple. Putem incepe prin a aminti beneficiile aduse sanatatii noastre mersul pe jos sau utilizarea bicicletei  ca mijloc de transport. Un al doilea avantaj ar fi acela economic,  mersul  pe bicicleta nu cere carburant. Iar ultimul si cel mai important avantaj este acela ca se reduce considerabil nivelul poluarii. Dupa cum poate ne asteptam Germania a fost mai rapida decat noi astfel ca acolo s-a inceput deja realizarea unei astfel de retele  insa pana sa ajunga sa in stadiul final mai dureaza inca 15-20 de ani, asa ca nici Romania nu ar trebui sa mai piarda timpul.

dvb

Franta a recurs la alta metoda de reducere a poluarii incepand cu anul 2013. Metoda utilizata de francezi este una imediata si fara investitii. Care sa fie aceasta metoda? Identificarea zonelor cele mai poluate din Paris  si interzicerea ulterioasa a autovehiculelor  in acele zone. Rezultatul  a fost unul impresionant reducandu-se nivelul  poluarii cu 30%  in zonele respective. Incurajati de rezultate, autoritatile franceze au continuat prin a interzice non-riveranilor circulatia cu masina, prin centrul Parisului, in timpul week-end-ului . Aceste demersuri au facut ca numarul soferilor sa scada de la 60-40%, iar pentru a incuraja cat mai multi francezi sa lase masinile acasa, autoritatile planuiesc sa dubleze numarul pistelor de biciclete.

Daca autoritatile europene s-au axat pe poluarea emisa de autovehicule,  cele din  Asia, mai exact din Beijing au gasit o modalitate mult mai drastica si adresata poluarii industriale. Guvernul chinez intentioneaza sa inchida in anul 2015 300 de companii in ideea de a reduce nivelul pouarii, tinandu-se cont ca in anul 2014 au fost inchise 392 de companii. Avand in vedere ca nivelul poluarii in China a depasit de 20 de ori nivelul normal putem spune ca aceasta metoda este mai mult decat necesara , pentru ca desi rata somajului va creste din cauza acestei masuri adoptate, calitatea aerului respirat se va imbunatati.

china

Ultima metoda de combatere a poluarii se datoreaza arhitectului britanic Ebenezer Howard(1850-1928). Acesta a propus realizarea asa numitului Oras-gradina. Howard a pus in practica aceasta idee in Anglia in anul 1903 si presupunea construirea unui  oras mic dar care imbina si mediul urban si cel rural. Planul orasului era reprezentat de o gradina, in jurul careia se afla un parc, zona industriala, cartiere dupa care tot orasul era inconjurat de o centura verde, aceasta fiind reprezentata de zonele agricole.  Suna bine, nu-i asa? Din pacate ideea sa nu a fost continuata,  iar in zilele noastre acest lucru pare aproape imposibil, deoarece in loc sa fim inconjurati de copaci si padure suntem in

Related Posts

Cartierul Gruia - Student, caut chirie

Cartierul Gruia - Student, caut chirie

Din seria cartierelor aflate în topul preferințelor studenților, dar nu numai, își face loc și cartierul Gruia. Noi am vorbit și desp…

Read More
Tu ai idee în care cartier s-au închiriat cele mai multe apartamente luna aceasta?

Tu ai idee în care cartier s-au închiriat cele mai multe apartamente luna aceasta?

Dacă te-ai hotărât să te muți la Cluj sau doar să îți schimbi locuința, noi îți spunem care sunt cele mai ”preferate&r…

Read More